ЦНАП у місті Кременчуці визнано найкращим у Полтавській області
31.03.2016
31 березня 2016 року у місті Кременчуці проведено фінальну дискусійну зустріч із експертами проекту, представниками молодіжних громадських організацій, підприємцями та представниками ЦНАП у місті Кременчуці.
Протягом січня – березня 2016 року ГО “Громадське об’єднання Полтава” в коал
іції з громадськими організаціями, членами мережі “Творці Майбутнього” у рамках програми “Просування молодіжного активізму в Центральній Україні” за сприяння Національного фонду на підтримку демократії (NED) та Регіонального фонду підтримки підприємництва по Полтавській області провели моніторинг електронних сервісів Центрів надання адміністративних послуг у містах Полтава,
Кременчук та Миргород.
Протягом дії проекту наша експертна група за участі громадськості провела консультаційні зустрічі з керівництвом зазначених ЦНАП, ознайомилася з їхньою роботою, дослідила функціонування веб-сайтів центрів, встановила рівень впровадження електронних сервісів, організувала онлайн та офлайн анкетування громадян. Результати громадського моніторингу пропонуються вашій увазі.
Результати громадського моніторингу електронних сервісів ЦНАП
Експертною групою даного проекту було проведено оцінку якості та технічного рівня надання послуг, наявність інформації щодо порядку надання адміністративних послуг, в тому числі електронних послуг.
За результатами дослідження ЦНАП встановлено такі переваги:
- у всіх ЦНАП достатня кількість інформації на веб-сайтах, включно з інформаційними та технологічними картками послуг;
- адміністратори ЦНАП забезпечують сканування документів заявників та їх передачу до суб’єктів надання адміністративних послуг в електронному вигляді, що дозволяє суттєво скоротити термін надання адмін істративних послуг;
- у ЦНАП організовано передачу документів до суб’єктів надання адміністративних послуг у паперовому та електронному вигляді. Технічна можливість передачі в електронному вигляді у ЦНАП є і реалізована на 100%;
- у ЦНАП м. Миргород та м. Кременчук у бланках заяв розміщена інформація про адресу веб-сайту та електроної пошти для взаємодії;
- у ЦНАП м. Кременчук запроваджено інформування заявників про результат розгляду заяви на отримання адміністративної послуги СМС та телефоном), а в інших ЦНАП тільки телефоном;
- у м. Кременчук завдяки запровадженої у ЦНАП можливості онлайн бронювання часові витрати суб’єктів господарювання та фізичних осіб на оформлення послуги скоротились в більш ніж 2-2,5 рази.
Керівництвом ЦНАП були враховані рекомендації підготовлені за результатами даного дослідження, зокрема:
- забезпечено своєчасне оновлення всієї інформації на веб-ресурсі ЦНАП;
- розглядається питання доцільності запровадження системи електронного керування чергою у м. Полтава та м. Миргород.
Результати анкетування відвідувачів ЦНАП
У межах досл
ідження з 01 березня по 25 березня 2016 р. Було проведено опитування шляхом анкетування 667 відвідувачів ЦНАП, також була запропонована можливість заповнити анкету он-лайн, таким чином було отримано ще 96 відповідей, загалом 763 анкети.
З опитуванних 51% респондента були віком
від 18 до 25 років, 46% - від 36 до 65 років, 3% старше 65 років. 78% як фізічна особа, 13% фізічні особи підприємці, 9% як юридичні особи. 52% шукали можливість отримувати адміністративні послуги он-лайн, 30% вже отримували інші державні послуги он-лайн (ДФС, системи публічних закупівель, тощо). 30% з них (10% від загала) задоволені якісттю наданих послуг, 10% (3% від загала) не задоволені, інша частина не мала досвіду отримання державних послуг он-лайн. Якщо б була можливість отримувати адміністративні послуги он-лайн 85% опитуванних використовували таку можливість.
Відтак зміни, спрямовані на покращення системи надання адміністративних послуг, та виходу їх в он-лайн потребують належного ресурсного забезпечення, а громадський контроль та врахування результатів цього дослідження позитивно вплинуть на розв’язання актуальних проблем у сфері надання адміністративних послуг. Однак позитивний ефект можливо досягти лише за умови врахування органами влади висновків та підготовлених за результатами дослідження рекомендацій.
За результатами моніторингу електронних сервісів ЦНАП у місті Кременчуці визнано найкращим у Полтавській області.