Паспорт громадянина України у формі картки з електронним безконтактним носієм: що зміниться?
07.11.2016
Паспорт громадянина України у формі картки з електронним безконтактним носієм видається з 11 січня 2016 року особам, які досягли 16-річного віку та оформлюють паспорт вперше.
У липні 2016 року Верховною Радою України внесені зміни до законодавства, які створюють умови для початку другого етапу реформи – подальшого впровадження паспорта нового зразка.
З 1 жовтня 2016 року набув чинності Закон № 1474 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України», що дозволить продовжити запровадження паспорта громадянина України у формі картки. Принципово нова для України система ідентифікації на основі Єдиного державного демографічного реєстру, за якою видаються нові документи, була однією з вимог Плану дій з лібералізації візового режиму ЄС для України. Законом передбачено місячний строк на приведення у відповідність до нього нормативно-правових актів і найближчим часом вони будуть розглянуті Урядом.
Основні нововведення: що зміниться?
1. Паспорт громадянина України у формі картки видаватиметься з 14 років. Особи, які оформлюватимуть паспорт у віці 14-18 років, отримають документ зі строком дії 4 роки, після 18 років паспорт видаватиметься на 10 років.
2. Нові паспорти містять номер облікової картки платника податків (так званий ідентифікаційний код). При цьому, код нанесено на паспорт графічно та занесено до електронного чіпа. Довідку з податкової інспекції носити із собою не потрібно!
3. На письмове прохання особи внесення імені латинськими літерами може бути виконано відповідно до його написання у раніше виданих документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.
4. Встановлено прозорий механізм оплати до бюджету платежів за оформлення документів. Оплачується лише один платіж – адміністративний збір, що включає суму вартості бланка, вартості персоналізації та вартості адміністративної послуги.
5. Законом передбачено право місцевих громад самостійно звільняти певні категорії громадян від оплати вартості адміністративної послуги та/або компенсувати громадянам вартість бланка за рахунок місцевих бюджетів. Отже, для певних категорій громадян місцеві громади зможуть зробити оформлення документів безкоштовним.
6. Інформація, яка протягом життя може змінюватися, записується лише до електронного чіпу паспорта. Її можна буде змінити без необхідності виготовлення (і відповідно оплати) нового документа.
7. Зчитати інформацію, яка записана на чіп (окрім відбитків пальців рук) можна за допомогою навіть сучасного смартфона (на сайті виробника доступне для безкоштовного завантаження необхідне програмне забезпечення.
8. На чіп паспорта громадянина України буде записуватись електронний цифровий підпис (лише для осіб, які досягли 18-річного віку), який дозволить у майбутньому використовувати різноманітні електронні сервіси, у тому числі отримувати адміністративні послуги не виходячи з дому.
9. Паспорт громадянина України, що видається сьогодні, має необмежений строк дії, а тому, навіть після впровадження паспортів нового зразка, такі паспорти залишаться чинними. Змінювати їх на біометричні - це право, але не обов'язок кожного громадянина України.
10. Повноваження щодо прийому заяв та видачі документів надаються центрам надання адміністративних послуг.
У разі, якщо реєстрація місця проживання в Автозаводському районі - для отримання паспорта громадянина України у формі картки (ID) звертатися до Автозаводського районного відділу в місті Кременчуці Управління ДМС в Полтавській області за адресою: м. Кременчук, вул. І.Сердюка, 31/16.
Якщо реєстрація місця проживання у Крюківському районі – паспорт оформлюється у ЦНАП у вигляді книжечки (зразка 1993 року) у зв’язку з тим, що у Крюківському РВ у м. Кременчуці УДМС - на сьогоднішній день не встановлено необхідне обладнання для оформлення паспорта у вигляді ID-картки.