До уваги громадян! Про запровадження паспорта у вигляді ID - картки
04.10.2016
Паспорт громадянина України у формі картки з електронним безконтактним носієм видається з січня 2016 року особам, які досягли 16-річного віку та оформлюють паспорт вперше.
У липні 2016 року Верховною Радою України внесені зміни до законодавства, які створюють умови для початку другого етапу реформи – подальшого впровадження паспорта нового зразка. З 1 жовтня Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України» набуває чинності, що дозволить продовжити запровадження паспорта громадянина України у формі картки. Принципово нова для України система ідентифікації на основі Єдиного державного демографічного реєстру, за якою видаються нові документи, була однією з вимог Плану дій з лібералізації візового режиму ЄС для України.
Законом передбачено місячний строк на приведення у відповідність до нього нормативно-правових актів, та міграційною службою вже підготовлено необхідні проекти постанов Кабінету Міністрів України і найближчим часом вони будуть розглянуті Урядом. Очікується, що після ухвалення цих актів паспорт-картку зможуть також отримати громадяни замість вклеювання фотокарток до паспорта при досягненні 25- та 45- річного віку, у випадках зміни прізвища, а також замість втрачених або зіпсованих документів.
Міграційною службою вже проведено через систему Прозорро тендер на закупівлю обладнання для забезпечення всіх територіальних підрозділів можливістю оформлювати нові документи. Обладнання буде встановлено у всіх підрозділах міграційної служби до кінця поточного року. Проведено масштабну роботу з інформування всіх зацікавлених відомств, які працюють з документами громадян – Укрпошта, Укрзалізниця, банківська сфера, Нацполіція тощо.
Відповідно до змін у законодавстві заяву на оформлення паспорта-картки, а також закордонного паспорта, після ухвалення цих актів можна буде подати також і у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП). Міграційна служба проводить навчання з працівниками тих ЦНАП, які закупили необхідне обладнання та забезпечені каналами зв’язку.
Управління Державної міграційної служби України в Полтавській області нагадує, що процес заміни паспортів-книжечок на нові паспорти-картки відбуватиметься протягом щонайменше 4 років. Документи, видані раніше громадянам і надалі зберігатимуть чинність, отже поспішати із заміною документів не потрібно.
За інформацією УДМС України в Полтавській області